سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سبز روح
جمعه 90 بهمن 28 :: 7:37 صبح ::  نویسنده : سارا صدر

تاریخ دانشکده فنی، از دارالفنون آغاز می شود. 

مدرسه دارالفنون در روز یکشنبه ششم دیماه 123، یعنی 13 روز پس از کشته شدن امیرکبیر رسماً گشایش یافت و متاسفانه بنیانگذار کاردان آن،که نقش اساسی در بنای این مدرسه و استخدام اساتید خارجی را داشت، نتوانست در افتتاح آن شرکت داشته باشد.

با قتل امیر کبیر، برنامه ها و طرحهای توسعه های که در اندیشه وی بود، عملاٌ عقیم ماند و بیکفایتی و بی تدبیری شاه قاجار در عزل امیرکبیر و سپس صدور فرمان قتل او، در عمل فرصتهای بسیاری را در مسیر توسعه، از ایران سلب کرد. 

پس از تاسیس دانشگاه تهران در سال1313، دانشکده فنی به عنوان یکی از دانشکدههای ششگانه دانشگاه، تاسیس شد و از مهرماه همان سال فعالیت خود را آغاز نمود. به علت عدم وجود محل خاصی برای استقرار دانشکده فنی، طبقه دوممدرسه دارالفنون، به عنوان دانشکده فنی مورد استفاده قرار گرفت. 

در همین سال (1313)، از بین 100 نفر از فارغ التحصیلان دبیرستان ها، 40 نفر دانشجو در رشته های مهندسی راه و ساختمان، مکانیک، برق و معدن از طریق کنکور پذیرفته شده و تحصیل خود را آغاز نمودند.

دارالفنون
دانشکده فنی دانشگاه تهران با نزدیک به هفتاد سال قدمت ، مهد مهندسی کشور و مادر دانشگاه های صنعتی ایران به شمار می آید . پس از تاسیس دانشگاه تهران در سال 1313 ، دانشکده فنی به عنوان یکی از شش دانشکده اولیه دانشگاه ، با همت و تلاش پروفسور حسابی تاسیس شدو از مهرماه همان سال ، 40 دانشجو در رشته های مهندسی راه و ساختمان ، مکانیک ، برق و معدن از طریق کنکور پذیرفته شدند . فعالیت این دانشکده از مهرماه 1320 در محلفعلی ( پردیس مرکزی دانشگاه ) واقع در غرب محوطه اصلی آغاز شد و هم اکنون با 7 گروه و دو بخش آموزشی فعالیت می کند .

فنی




موضوع مطلب :