سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سبز روح
جمعه 90 اسفند 5 :: 8:10 صبح ::  نویسنده : سارا صدر

رسانه های ما دوباره ذوق زده شده اند. دلیل این ذوق مرگی این بار چیزی نیست جز خبر مسلمان شدن پاریس هیلتون.

  اولین واکنش رسانه های ما در مقابل این نوع خبرها ابراز شادمانی است از موج گرایش به اسلام، این همان چیزی است که به ماجرای بیداری اسلامی نسبت داده می شود و از آن بهره برداری تبلیغاتی می شود.

اما پشت پرده ی این خبرها چیست؟

پاریس هیلتون هم اسلام آورد.این خبری بود که در یکی از روزهای گذشته رسانه های زرد دنیا را تکان داد. انتشار عکس های محجبه پاریس هیلتون در حالی که مشغول عبادت به سبک و سیاق اسلامی بود، شاهد ادعایی بود که سخنگوی رسمی پاریس هیلتون در گفتگو با رسانه های زرد امریکایی عنوان کرد. یان برینکهام در حالی که از یک انقلاب درونی در این بازیگر- خواننده امریکایی خبر می داد، گفت که هیلتون معتقد است با اسلام آوردنش می تواند به اثبات حقانیت دین اسلام در دنیا کمک کند.خبری که البته در هیچ سایت رسمی اسلامی تایید نشد اما توانست بازدید سایت های صهیونیستی و وهابی را بالا ببرد و سوژه داغی را نصیب ستون شایعات  (gossip column)روزنامه های اروپایی و امریکایی کند تا بیش از یک خبر حقیقی، جنجال دوباره ای از سوی این بازیگر درجه چندم امریکایی برای مطرح شدن در رسانه ها به نظر برسد.

[پاریس 29ساله تا امروزسعی کرده با انتشار شایعه هایی مثل کناره گیری از حرفه اش و ازدواج با یک مرد متوسط، اجرای حرکات زننده و غیراخلاقی در ملاء عام و جنجال آفرینی به خاطر درگیری با نشریات گوناگون در مرکز توجه قرار گیرد.]

به دنبال دوربین

پرونده پاریس هیلتون را که ورق بزنید، سرخط های جنجالی داغی را می بینید که او را هر از چند گاهی به سوژه داغ رسانه ها تبدیل کرده است. از رسوایی اخلاقی او و انتشار فیلم های خصوصی اش گرفته تا دستگیری و بازداشت شدن به جرم حمل مواد مخدر.

پاریس 29ساله، یکی از وارثان هتل های زنجیره ای هیلتون به شمار می رود و تا امروز بارها سعی کرده با انتشار شایعه هایی مثل کناره گیری از حرفه اش و ازدواج با یک مرد متوسط، انتشار کتاب اعترافات خود، برگزاری جشن های گسترده در شهرهای مختلف دنیا، اجرای حرکات زننده و غیراخلاقی در ملاء عام و جنجال آفرینی به خاطر درگیری با نشریات گوناگون در مرکز توجه قرار گیرد.

او چهار سال قبل به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شد و مدتی را به جرم استعمال کوکائین و ماریجوانا در زندان به سر برد. اما این پایان پرونده سیاه پاریس هیلتون نبود. دختر کوچک خانواده اشرافی هیلتون مدتی بعد باز هم به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شد اما این بار با رایزنی هایی که انجام داد، توانست مجازات خود را در حد 200ساعت کار داوطلبانه کاهش دهد؛ بهانه تازه ای که پاریس هیلتون را این بار با لباس کارگری و در حال شستشوی خیابان ها به روزنامه ها کشاند!

بهانه ای به نام اسلام

 دو روز پیش اما شروع جدیدی برای پاریس هیلتون بود تا مثل مایکل جکسون، بریتنی اسپیرز و خوانندگان بدسابقه دیگری که پیش از این به بهانه اسلام آوردن خود را به تیتر یک روزنامه ها تبدیل کرده بودند، موج خبری تازه ای را ایجاد کند.

پایگاه خبری دیلی اسکویب (daily squib) که به انتشار خبرهای زرد و جنجالی معروف است، در گفتگویی با سخنگوی پاریس هیلتون نوشت که او نام خود را پس از مسلمان شده به طاهره تغییر داده و تصمیم دارد یک مدرسه اسلامی در لس آنجلس آمریکا برپا کند.

این خبر اگرچه در بخش سرگرمی های (Entertainment) دیلی اسکویب منتشر شده بود اما توانست در مدت کوتاهی به پر بازدیدترین خبر این سایت تبدیل شود و تا چند روز این رکورد را حفظ کند.

به گفته دیلی اسکویب، پاریس وقتی در سال 2007 دستگیر شد، در زندان با تعدادی از تازه مسلمان های آمریکایی آشنا شده و اطلاعاتی در مورد دین اسلام کسب کرده است و همین بهانه ای شده تا در سال های بعد به دین اسلام روی بیاورد.

این در حالی است که در همان سال 2007، پاریس هیلتون بعد از آزادی مشروط از زندان شروع به شرکت در مجامع یهودی کرد تا پیروی خود را از این دین نشان دهد. اما مدتی بعد، عکس های تازه ای از او منتشر شد که نشان می داد بازیگر بی اعتبار هالیوود این بار تصمیم به بودایی شدن گرفته است! پاریس در همان زمان اعلام کرد که در پی شنیدن آموزه های یکی از بودائیان سرشناس هندی، دین خود را تغییر داده و تصمیم دارد تا با کمک این دین خود را از خاطرات تلخ زندان رها کرده و به زندگی عادی بازگردد.

چه کسانی از این اخبار سود می برند؟

وارث خاندان هیلتون اولین بازیگری نیست که ادعا میشود به اسلام گرویده است. هر چند این بار این خبر از حد شایعه گذشته و مدیر برنامه ی هیلتون هم این خبر را تایید کرده است. پیش از این افرادی مانند مایکل جکسون هم با همین ادعا افکار عمومی را با شگفتی مواجه کرد و حتی به دنبال مرگ این فرد بدنام برخی از مجامع مذهبی در عربستان برای او مجالس ترحیم ترتیب دادند. 

نقطه بحث برانگیز در این قبیل ادعاها این است که اکثر هنرمندان و هنرپیشه های بدنامی که ادعای تشرف آن ها به اسلام مطرح شده است کمترین تقیدی به ظواهر شریعت و لوازم آن پیدا نکرده اند و  پس از ایجاد یک موج خبری و  قرار گرفتن در مرکز دید رسانه ها، دوباره به زندگی گذشته خود باز گشته اند. 

با این حال رسانه های وهابی مانند سایت خبری بیداری اسلامی این خبرها را بهانه ای برای جذب افکار عمومی قرار داده اند و تعدادی از رسانه های داخلی به آن دامن زده اند. بدون آن که از خود بپرسند؛ چه اهدافی پشت منتسب کردن افراد بدنام به دین اسلام وجود دارد؟

 




موضوع مطلب :